מקרא לדרגות מאמץ של טרקים ומסעות

ברור לכל כי טרקים ומסעות רגליים נבדלים זה מזה במידת המאמץ הפיזי והנפשי הדרושים כדי לעמוד בהם.

כמו בחיים כך גם כאן, יש מסעות המעמידים בפני המטייל אתגרים לרב, יש מסעות נינוחים יחסית וישנם אלו שהם בין-לבין.
לנוחותכם מובא בזאת מקרא בסיסי לסיווג מידת המאמץ במסעות 'היעד הבא'.
בבואכם לבחון את מידת המאמץ הנדרשת במסע מסויים, חשוב שתזכרו ש:
- הטבע הוא גורם רב-עוצמה וקשה לחיזוי וכוחות הטבע עשויים לשנות את המצב בשטח מקצה לקצה.
- גשם, שלג, רוחות חזקות  או קרינת שמש יוקדת יכולים, לעיתים ללא אתרעה, להעלות את מידת המאמץ הנדרש מהמשתתפים במסע.
- השיפועים ומרחקי ההליכה היומיים הם רק חלק ממשוואת המאמץ הכוללת. כדאי לקחת בחשבון גם את תנאי הלינה ואת מידת הנגישות לשרותים נלווים.
- בכל מסע עשויים להיות ימים קשים יותר ואחרים קלים יותר. דרגת המאמץ הכללית מייצגת את הממוצע בטיול.

אנא התייעצו איתנו באופן פרטני בטרם החלטתכם להצטרף לאחד המסעות !   

1 = מאמץ נמוך:
 
לינה במקומות מסודרים ונוחים, בתי הארחה/אכסניות.
מסלולי הליכה באורך ממוצע של כ-12 ק"מ, 5-6 שעות ביום, לרב בשבילים נוחים ומסודרים
טופוגרפיה מתונה (עליות/ירידות מצטברות של עד 350 מ' ביום).
קצב הליכה נינוח משובץ בפרקי מנוחה והתרעננות תכופים.

2 = מאמץ בינוני:
 
לינה במקומות מסודרים ונוחים באופן יחסי, בתי הארחה/אכסניות, בקתות מחסה (refuge), מאהלי רועים (yurth), או לינת שטח בתנאים טובים (מזג אוויר נוח, צוות מנהלה שאחראי על הקמת המחנה והכנת המזון).
 מסלולים באורך ממוצע של עד 16 ק"מ, 7-8 שעות הליכה ביום, בתוואי שטח שלעתים עלול להיות סלעי, חלק או משובץ במכשולי מים.
טופוגרפיה מאתגרת (עליות/ירידות מצטברות של עד 700 מ' ביום).
קצב הליכה בינוני ועצירות של כרבע שעה מדי שעה וחצי או יותר. 

3 = מאמץ גבוה:
 
לינת אוהלים בשטח בתנאים מאתגרים, בכלל זה טמפרטורות נמוכות ותחת משקעים. הכנת עצמאית של ארוחות ע"י המדריך והמטיילים.
מסלולים באורך ממוצע של עד 16-20 ק"מ, 8-10 שעות הליכה ביום, בתוואי שטח שעלולים להיות צרים, תלולים, מסולעים, חלקים ומשובצים במכשולי מים.
 טופוגרפיה הררית קשה (עליות/ירידות מצטברות של עד 1000 מ' ביום).
הליכה קצבית לאורך רב שעות היום עם עצירות של כרבע שעה מדי שעה וחצי. 

חשוב - ההשתתפות במסעות הרגליים של היעד הבא אינה מומלצת ל :
• מי שאינם מורגלים בפעילות גופנית סדירה בעלת מאפיינים אירוביים (צעידה, ריצה, רכיבת אופניים, שחיה וכד')
• בעלי כושר גופני נמוך, בעלי סיבולת לב-ריאה חלשה, לחולים במחלות לב ובמחלות ריאה
• מי שסובלים מפגיעות/פציעות אורטופדיות אקוטיות, בעיקר בגב ובגפיים תחתונות
• בעלי עודף משקל ניכר, BMI>30 , מדד מקובל המייצג את היחס בין המשקל לגובה האדם, ראו - "אינדקס מסת גוף" Body Mass Index

אם אתם נמנים על אחד מאלה, אנא היוועצו בנושא עם רופא המשפחה.

וכמובן, נשמח אם תפנו אלינו להתייעץ, בכל נושא הקשור לדרגות המאמץ.

מקרא לדרגות מאמץ של טרקים ומסעות

לקבלת מידע נוסף על הטיולים הקרובים,

אנא השאר פרטים ואנו נחזור אליך בהקדם